søndag 21. desember 2008

4.. sundag i advent.

Vi kalle denne sundagen for skolte sundag. Heime var det tradisjon og ha kokte tørka sauhovud til middag denne dagen. Og vi kalla den for skolte sundag. Denne tradisjonen har vi hatt med oss og vi spiser skolter siste sundag før jul.
No er alle " barna" mine komne heim til jul. i dag har dei hatt bakedag og laga pepper kaker. Så no er vi ferdig med bakinga for i år trur eg, må kanskje lage litt meir krumkake og kokosmakroner mellom jul og nyttår, ser det minkar fort.
Har og lagt inn eit par bilde som viser kor fint dei dekorerer pepperkaken



9 kommentarer:

Elin sa...

Masse lekre kaker, det så godt ut.

Har en award til deg på bloggen min :D

Muffin sa...

Kakene ser gode ut og er veldig lekre, men det samme kan ikke sies om den morbide tingen på tallerkenen *grøssameg*

Anonym sa...

Tror jeg foretrekker kakene men kan ikke si det 100% sikkert for saue-skolten har jeg aldri smakt på. rart med slike ting som ikke ser delikat ut - de bruker å være gode uansett. Ønsker deg en riktig fin jul sammen med dine kjære :o)

Maria sa...

Her var det mykje god mat å sjå på! Har rett nok aldri prøvd sauehovud før, men eg får manne meg opp ein vakker dag!

Ha ei god jul ilag med familien. :)

Anonym sa...

Kommer inn for å ønske deg en riktig god jul.
Juleklem fra Henrikke

Anonym sa...

Pepperkakene fristet noe veldig, men det første bildet....fri og bevare meg vel!!! Dog ønsker jeg deg og dine en riktig god jul, og et fredfyllt nytt år! Klem fra Vigdis

Anonym sa...

Wow - saueskolter ser spesielt ut, men de skal visstnok smale veldig godt har jeg hørt. Har desverre aldri prøvd, men det står på lista over de ting jeg absolutt vil prøve. Jeg liker jo både pinnekjøtt og "gammelsteik", så da tenker jeg at jeg vil like dette også :-)

Ønsker deg i allefall ei riktig God Jul - Kos deg masse med de herlige kakene du har bakt. klem

Anonym sa...

Oi
har slekt på vestlandet men er nok ikke helt med for jeg tror jeg dessverre må si jeg er gått av mathengslene;-P

Pepperkakene var penere da, men tror du denne sære dama spiser sånne heller da;-) hehe, men kult med tradisjoner da, og kos dere som best dere kan nå med skolten og videre i jule:-D

Stjerneglimt sa...

ønsker deg ei glad julehelg!