lørdag 18. april 2009

Nydeleg veir til hagearbeid

Har vore ute i hagen å rydda rundt gressløk, sitronmelisse og ein del andre urter. Det var mykje lauv og tørre kvister. Litt ugras var begynt å komme og. Blei ikkje heilt ferdig ,men no fekk eg lyst inn å jobbe med ting inn. Kanskje sy litt. I dag er fyrste gangen på 9 - 10 år at eg greidde å plukke opp ugras uten å sette meg på krakken. Så no føler eg at eg er tilbake til "mitt gamle jeg".
Fekk to nye hofter for tre år sidan.
Det blomstrer litt i hagen og, eg har eit tre veit ikkje kva det heiter, som blomstrer med guleblomster på bar kvist. Så blomster mange løker, og den røde blodripsen. Ser dere kor blå himlen var i dag. Ønsker dere alle ei god helg!


4 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Hei, malla! Takk for kommentar i bloggen min. Du så vel at den rødaktige veska var et mønster jeg hadde funnet på en gratisblogg, og altså IKKE ei jeg hadde laga. Den jeg hadde laga, er blågrønn og finnes i innlegg lenger ned, jeg holder på å montere den nå.
Fint at hoftene dine er blitt såpass bra at du kan gjøre litt hagearbeid!

Ruth sa...

Vi har hatt nydelig vær her også i dag, men jeg gjorde ikke noe havearbeide, jeg. (ler) Jeg tror jeg trenger en ny kropp.

Men det er nå herlig nå, sommer en er foran oss og vi kan pusle med blomster.

Ha en praktfull uke.

strikkedilla sa...

Herlig med vår og hagearbeid. Kos deg i hagen og med strikkingen. Ha en fin uke

Ingrid sa...

Ja det er fint å vere ute og jobbe i hagen når veiret er så fint.Og tenk at no går det å sitje ute og strikke og !!!